Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Felix gaat met zijn beer vliegen. Vanuit de lucht zien ze het landschap aan zich voorbij trekken. Alles ziet er vanuit de lucht anders uit. Prentenboek met paginagrote illustraties in vogel- en kindperspectief. Vanaf ca. 5 jaar.Sieglinde Duchateau, 22 januari 2015Vandaag gaat Felix met Beer de lucht in. Samen vliegen ze over het land dat ze kennen als hun broekzak, maar dat er vanuit de lucht helemaal anders uitziet. Ze doen de ene ontdekking na de andere ... 'Vliegen met Felix' is een pracht van een zoekboek. Het is erg origineel opgevat. Elke nieuwe pagina bevat een kleurrijke illustratie, die ongeveer anderhalve bladzijde in beslag neemt. De schilderijen zijn abstract, met oneindig veel kleurvlakken. Het is het landschap waarboven het vliegtuigje met Felix en Beer vliegt. Hier en daar zijn er piepkleine figuren en objecten geïntroduceerd die in vogelperspectief zijn weergegeven. Op de rechterpagina vind je in een gekleurde boord een vlot geshhreven stuk tekst. Daarin lees je de toelichtingen van Felix die Beer doorheen hun vliegreisje gidst. Bij alles wat ze vanuit de lucht zien, krijg je commentaar. Ze vliegen over de akkers, de haven, de stad, een kermis, de rommelmarkt, sportterreinen, het strand en natuurlijk ook hun eigen huis. Het stuk van de bladzijde waarop de tekst staat, kan je openvouwen. Onder de flappen zijn alle elementen weergegeven die in de illustraties terug te vinden zijn, maar dan in gewoon perspectief. Het is niet gemakkelijk abstractie te maken van hetgeen je daar ziet en te bedenken hoe de mensen, dieren en dingen er dan vanuit de lucht zouden uitzien. Bevorderlijk voor het driedimensionale denken, maar vooral heerlijk om in te lezen, te kijken en eindeloos te zoeken naar allerlei details.22 januari 2015© Pluizer28http://www.pluizer.be
Dutch literature --- Flapuit-boeken --- Zoekboeken --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- vliegen --- dieren --- prentenboeken --- beren --- Flapjesboek --- Zoekboek --- Vliegen (werkwoord) --- Vliegtuig --- Fantasie --- Kunstbeleving
Choose an application
Duik met de Artonaut dieper in kunstwerken, dwaal af van voorgeschreven paden, zwerf door betekenissen en struikel over details.De Artonaut is een kaartenset van en voor Ruimtereizigers vol prikkelende opdrachten om musea en tentoonstellingen nog intenser te beleven.De Artonaut is een tool die je kan inzetten om met een hele groep musea in te duiken. (https://www.ruimtereizigers.be/de-artonaut/)
Didactics of the arts --- museology --- public and interactive activities --- Games --- Kunst --- Museum --- Museumbezoek --- Beeldeducatie --- Kunstbeleving --- Kunstzinnige vorming --- Visualisatie --- Creatieve activiteiten --- Creatief denken --- Cultureel bewustzijn
Choose an application
Een jager en zijn hond die zijn verdwaald, belanden in de schilderijen van Pieter Bruegel de Oude. Ze reizen van het ene naar het andere kunstwerk. Zullen ze hun schilderij terugvinden? Tekstloos prentenboek met kleurenillustraties, gebaseerd op werk van de schilder.
picture books --- illustrations [layout features] --- kunst (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Bruegel, Pieter [Elder] --- Illustrator --- Illustratietechnieken --- Boekillustratie --- Bruegel, Pieter (de oude) --- 6+ --- Bruegel, Pieter (de oudere) --- Kunst bekijken --- Kunst en kinderen --- Prentenboeken --- PXL-Education 2019 --- kunsteducatie --- kunstwerk --- Bruegel, Pieter --- kinderboek --- Illustrator (tekenaar) --- Illustratietechniek --- Pieter Bruegel de Oude --- Kunstbeleving --- Kunst --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
In Altijd iets te vinden verkent Wieteke van Zeil de kunst van het vormen van een oordeel op haar kenmerkende manier: detail voor detail. Wie naar kunst kijkt, voelt zich misschien geneigd er meteen iets van te moeten vinden. Maar om iets echt op waarde te schatten, kan het juist helpen je mening even voor je uit te schuiven. Ze geeft tips om tot nieuwe inzichten te komen, waardoor je een gewogen oordeel kunt vormen. Het boek bevat daarnaast zestig associatieve beschouwingen over kunstdetails, die de lezer aanmoedigen zelf onderzoekend te observeren. Want oordeel vormen is een kunst, en kunst kan ons helpen beter te oordelen.https://www.standaardboekhandel.be/p/altijd-iets-te-vinden-9789045042237
620 Kunst --- Sociale psychologie --- Kunst --- Esthetica --- Physiology of nerves and sense organs --- Aesthetics of art --- art criticism --- visual perception --- 700.6 --- kunst --- beeldende kunst --- kunstbeschouwing --- kunstkritiek --- iconografie --- iconologie --- semiotiek --- kunstbeleving --- kunsteducatie --- beeldende kunst, filosofie, esthetiek en kritiek der beeldende kunst --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Christian pastoral theology --- Christian spirituality --- Dutch literature --- Abbeele, van den, Claire --- C3 --- afscheid (x) --- kunstbeleving --- palliatieve zorg --- Kunst en cultuur --- 244 --- Religieuze literatuur: verhalen, poezie in religieuze geest --- Dood --- Verdriet --- Rouwproces --- Meditatieteksten --- Palliatieve zorgen --- Therapie --- Kunsten --- #GGSB: Dood & Levenseinde --- #gsdbA --- #GBIB:IDGP --- psychologie --- 159.9 --- palliatieve zorgen --- rouw --- stervensbegeleiding --- Psychologie --- Meditatietekst --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Palliatieve zorg --- Dood & Levenseinde --- #gsdb6
Choose an application
Art, pedagogy and the destruction of experience under lockdown: how culture defines the difference between surviving the pandemic and thriving beyond itThe Covid-19 crisis has taught us how invaluable human presence is, not least in terms of the arts and pedagogy; ultimately, neither art nor education can do without physical proximity. Like works of art, people lose what one might call their auras, when kept at digital arm's length; few would deny that the pandemic has negatively affected our ability to read bodily cues and non-linguistic signals, and art likewise is lifeless when it cannot engage with the proprioception of bodies.In Nearness, philosopher Marlies De Munck and sociologist Pascal Gielen diagnose this new reality with which we are all contending, arguing that it is culture that defines the difference between surviving and living, that offers a model for thriving rather than merely persisting.Bron : https://www.standaardboekhandel.be/p/nearness-art-and-education-after-covid-19-9789492095862
373.67.01 --- Afstandsonderwijs --- Digitalisering ; nieuwe technologieën --- Walter Benjamin ; aura van het kunstwerk --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- Philosophy and psychology of culture --- Sociology of education --- Sociology of cultural policy --- Kunst --- Onderwijs --- COVID-19 --- Cultuur --- Digitalisering --- Sociale communicatie --- pedagogiek --- kunst --- onderwijs --- Music --- sociology --- Virussen --- pandem --- COVID-19 (Disease) --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Toerisme --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Virus (biologie) --- Pandemie --- Digitalisering ; nieuwe technologieën --- Art --- COVID-19 Pandemic, 2020 --- -Arts and society --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Epidemics --- 2019-nCoV disease --- 2019 novel coronavirus disease --- Coronavirus disease-19 --- Coronavirus disease 2019 --- COVID-19 virus disease --- COVID19 (Disease) --- Novel coronavirus disease, 2019 --- SARS coronavirus 2 disease --- SARS-CoV-2 disease --- Coronavirus infections --- Respiratory infections --- Arts and sociology --- Society and the arts --- Sociology and the arts --- Psychological aspects --- Social aspects --- COVID19 --- 2019 Novel Coronavirus Disease --- 2019 Novel Coronavirus Infection --- 2019-nCoV Disease --- 2019-nCoV Infection --- COVID-19 Pandemic --- COVID-19 Pandemics --- COVID-19 Virus Disease --- COVID-19 Virus Infection --- Coronavirus Disease 2019 --- Coronavirus Disease-19 --- SARS Coronavirus 2 Infection --- SARS-CoV-2 Infection --- 2019 nCoV Disease --- 2019 nCoV Infection --- 2019-nCoV Diseases --- 2019-nCoV Infections --- COVID 19 --- COVID 19 Pandemic --- COVID 19 Virus Disease --- COVID 19 Virus Infection --- COVID-19 Virus Diseases --- COVID-19 Virus Infections --- Coronavirus Disease 19 --- Disease 2019, Coronavirus --- Disease, 2019-nCoV --- Disease, COVID-19 Virus --- Infection, 2019-nCoV --- Infection, COVID-19 Virus --- Infection, SARS-CoV-2 --- Pandemic, COVID-19 --- SARS CoV 2 Infection --- SARS-CoV-2 Infections --- Virus Disease, COVID-19 --- Virus Infection, COVID-19 --- Art, Primitive --- Kunstbeleving --- cultuurfilosofie
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|